Prenumerera och dela

Årsresumé 2012

Publicerad 2013-01-14 00:27:00 i Årsresume

 
 
 
 
                                                                                                   Januari.

Det helt klart bästa med den här månaden var när Joel föddes, Julia vart stora syster och vi fick bli två barns föräldrar:) lycka, men inte har det varit en dans på rosor för det, många, många sjukhus besök har det varit, Joel har verkligen haft en tuff start i sitt liv. 

Pappa fyllde också 50, var iväg en sväng på kalaset,men åkte hem rätt tidigt då man var trött efter både förlossning och nyss kommit hem från sjukhuset.

så mycket har inte hänt i Januari månad, jag var gravid och tyckte allt var pest och pina ungefär, haha.

 

     
                                                                                                      Februari

Enligt bloggen så var det många kalla dagar i februari, burr. Tog det mest lungt denna månad då Joel var så ”ny”. var iväg på Djungelhuset med Julia, nått som hon alltid tycker är lika roligt. Många dagar spenderade vi i backen och åkte kälke. Började även att ut och gå mycket för att gå ner mina graviditetskilo.

 

Mars.

Här firade vi många födelsedagar, Antes,Julias och min födelsedag . Min syster m familj kom upp en vecka, jätte kul var det. Gjorde någonting kul varje dag, Jag börja gå på föräldrargrupp här på byn. Jätte kul att träffa/ lära känna nya personer, här fick Joel åka ambulans två gånger denna månad. Även här var jag hurtig och gick promenader.

 

April.

Här har väl ingenting speciellt hänt egentligen, tagit det lungt, gick mina promenader. Påsken var ochså lugn, vi var bort bjudna på middag. Sista april firande vi med Dalle, Malin och Melissa, kollade på majbrasa senare på kvällen.

Patrik och Debbie var hit och hälsade på, vilket var hur länge sen som helst. Så det var kul, satt och prata och fikade.

 

 

  Maj.

Här var man lite mer aktiv, var ute mest hela månaden, fina dagar hade vi också, grillade mycket och åt för det mesta ute på våran altan, super härligt. Var mycket nere på lekparken så Julia fick leka. Vi var på ko utsläpp i krångede. Åkte ochså och kollade på får med julia en kväll. Julia åkte bort på en liten mini semester med hennes mormor och morfar, vilket hon uppskattade mycket.


 

Juni.

Här tog vi årets första dopp i kopperhällan med julia. Var in till stan många svängar, Firade midsommar uppe i pålgård med Dalle och Malin. Senare på kvällen vart det grillat. Lidde fyllde 30 så vi åkte på kalas till honom också. Var bjuden på studentmiddag hos Jossan med.

Vi var ganska efektiv på gården, rensade mycket buskar det här månaden, inte det roligaste, men kul när det är klart. Jobbade mitt första jobbarpass på björkhammar sedan min mammaledighet. Var ut på den årliga criusingen också, hade riktigt kul, började med förfest här hemma.

 

 


Juli

Månaden började med att jag och Malin tog barnen och åkte till Singsjön och badade. Sen jobbade jag ganska mycket den här månaden, var mycket med pelle och isak. Var på Traktor racet och åkte helikopter,vilket var så sjukt kul.. hade inte Ante tvingat mig hade jag nog inte åkt, men det var verkligen en upplevelse.

Började åka på bilbingo,men inte vann man nått för det inte. Var för första gången iväg på Olgas cafe i Höglunda, mysigt cafe som jag kommer åka till mera gånger i sommar. Var på Barnens dag i sollefteå med Julia.

 

Augusti

Denna månad var rätt lugn, jobbade mest. Satt ute om kvällarna och bara hade det bra. Var iväg en sväng till IKEA. Spådde mig för första gången. Var på Isaks 3årskalas. Dalle fyllde 30 så då var vi iväg på Qulibacken där han hade fest. Rolig kväll vart det. Åkte iväg och var med Carro en hel dag i östersund, mysigt! Var in på Jamtli med barnen också, kul och mysigt.

 

 

September.

Hösten började närma sig och vi var iväg på Höstmarknad i Bispgården, där Julia tog hem 3evinsten:) Var iväg på Hotellet med några tjejer och hade kul.

  


                                                                                       Oktober

Här kom första snön om jag inte minns fel? Här började jag plugga till Undersöterka, det bästa valet jag gjort hitills ungefär. Skit kul Kurs! Åkte iväg till Sollefteå och badade med Isak Michela Nettan och Jullan. Jag och Malin tog med oss barnen in till östersund över en dag. Jag och Ante åkte till djungelhuset med Julia för att vara där en hel dag med henne själv. Bakade mycket gjorde vi den här månaden.

 


                                                                                  November

Här började vi renovera tvrummet. Antes bror fyllde 30 så vi var på zorbcenter på dagen och senare på kvällen var det fest på wildhussen, rolig kväll. Började stöka inför julen som var, November är en rätt så stressig månad tycker jag.

 

 

 December.

Julafton firade vi hos Antes mamma iår. Var ut på Juldagen, hade riktikt kul med massa roligt folk:) Nyår åt vi trerätters och skickade upp kines ballonger i luften. Antes kusin och hennes kille sov hos oss några dagar före jul, det var skoj:) Firade lilla julafton med bla dom och andra från antes släkt. Var iväg på julbord och bakade pepparkakor gjorde vi med:)

 

Det var mitt år i småa drag. Haft ett rätt så lungt år kan jag tycka, vilket har varit skönt, men även haft ett liv som en berg och dalbana också. Jag hoppas att 2013 blir bättre faktiskt:) Det har visserligen inte börjart så bra, men det kan ju bara bli bättre:)

 
 

 

Kommentarer
Postat av: Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde

Kommentar publicerad 2013-01-14 21:46:19

Å jag älskar fina magar som på första bilden:)!

Svar: Ja det är ju så mysigt :)
saema.blogg.se

Kommentera inlägget här
Klicka i för att spara dina uppgifter
Publiceras ej