Prenumerera och dela

Skilda föräldrar.

Publicerad 2012-08-21 16:53:43 i Allmänt

Tycker det är rätt intressant att läsa bloggar som skriver om barn med skilda föräldrar.

 

Jag tror att alla barn regerar väldigt olika, man kan känna oro, ilska, lättnad och sorg, men jag tror barn mår bäst av att bo tillsammans med sin mamma och pappa , men det är ju inte alltid det funkar och det är ingenting man kan rå för, men jag tycker absolut att man ska kämpa först för barnens skull innan man tar beslutet att flytta isär.

 

Trots allt så är det ju barnen som kommer i kläm, det är barnen som får flytta, först bo hos mamma en vecka, och har hennes regler där. Sen flytta till pappa en vecka med nya regler man ska följa, det känns som det aldrig riktigt blir ”lugn och ro” sen när man åker till pappa så saknar man mamma och när man åker till mamma så saknar man pappa.  Jag menar inte att skilsmässobarn alltid mår dåligt av att bo på två olika håll, man kanske inte alls hade fått en särskilt bra uppväxt om dom hade fortsatt bott kvar med varandra.

 

Själv så är jag inget skilsmässo barn så jag har ingen aning hur det känns, både min mamma och pappa bor fortfarande tillsammans och det är jag väldigt glad över.

Kommentarer
Kommentera inlägget här
Klicka i för att spara dina uppgifter
Publiceras ej