Prenumerera och dela

kalops

Publicerad 2011-09-05 13:49:03 i Allmänt

idag tänkte jag göra kalops till middag, någonting med potatis,här hemma äter vi sällan potatis så det är dax att laga någonting med det, och kalops är ju så gott tycker jag, så jag ringde till farmor för jag ville ha henne recept eftersom jag tycker den är så god, så när jag for dit och skulle hämta receptet så hade farfar varit och handlat en stor påse med kött, potatis, morötter och allt vad man ska ha till. jag har nog världens bästa farfar,säger du ena dagen till han att du fyser så ringer han nästa dag och frågar om vi ska köpa en jacka,eller säger man att man behöver någonting när står det på gården dagen efter, utan att man ens ber om det. så skulle man behöva 10.000 så skulle man få det! haha ne men nästan. han är bäst!

så nu medans julia sover ute i vagnen så ska jag börja steka köttet så det blir mört! sen när ante kommer hem ska jag åka ner på affären och handla lite, ska försöka mig på ett recept jag hittade idag, det lät lätt som en plätt, men det brukar kunna gå ont även fast man tycker de ser lätt ut:P

Kommentarer
Kommentera inlägget här
Klicka i för att spara dina uppgifter
Publiceras ej