Prenumerera och dela

skulle aldrig läst

Publicerad 2011-10-17 09:47:54 i Allmänt

igår kväll satt jag och läste förlossningsberättelser på bloggar, både dom som gick bra och dom som gick dåligt. och bara för det så har jag drömt om förlossningar inatt, och nu gruvar jag mig tills det är dax att föda igen haha. det är verkligen ingen kul smärta man går igenom.

men jag har både läst och hört att det går betydligt lättare och snabbare andra gången en första, om det är ganska tätt mellan gångerna man föder, en om man väntar 5-8 år då är man som en förstföderska igen.. som tur är var det ju knappt två år sedan jag födde sist. hehe

idag är både jag och julia lediga, så undrar vad vi hittar på idag?
Kommentarer
Postat av: linnea

Kommentar publicerad 2011-10-17 22:15:43

jag tyckte att man andra gången var mer medveten om vad som hände, så när det blev ett rejält tryck nedåt så visste jag att nu vill bebisen snart komma ut. kanske var det därför jag tyckte det gjorde ondare andra gången, för att jag var mer medveten om smärtan.

Postat av: Elin

Kommentar publicerad 2011-10-20 17:00:21

Om inte DET är en bra smärta att gå igenom, finns det då någon bra smärta kan jag då undra?

Kommentera inlägget här
Klicka i för att spara dina uppgifter
Publiceras ej