Prenumerera och dela

tisdag

Publicerad 2011-11-15 13:08:38 i Allmänt

verkar som det är fint väder ute idag, har knappt varit ute någonting, bara när jag for på dagis i morse och lämnade julia och då tyckte jag det var kallt. sen har jag grejat på lite inne, ska strax göra mig klar för det har jag inte orkat gjort ännu.

känner mig jätte konstig i min kropp, varje gång efter jag varit hos barnmorskan så har jag haft lågt blodsocker, och idag när jag stod och skulle plocka ur diskmaskinen så känner jag hur jag håller på att svimma, hann bara tänka "jaha nu kommer jag svimma" så spydde jag? istället för att svimma så spydde jag, knepigt? hann bara gå en liten stund så skulle jag ta mig någonting att äta för jag tänkte att jag inte skulle känna mig lika yr längre, så fick jag sätta mig på en stol i en kvart för jag bara satt och skakade och mådde dåligt, hade jag rest mig upp så hade jag säkert svimmat, så känndes det.

jajja, ska ringa till bm imorgon och säga att jag vill göra mer undersökningar, det känns som det inte är något som stämmer! sen så känns det som jag har tvillingar där inne, sparkar det på höger sida, så sparkar det på vänster sammtidigt, det är ALDRIG lungt i magen, det sparkar konstant. haft jätte mycket sammandragningar nu på slutet också. så ska försöka få åka in på ett extra UL.

ikväll är det föräldrar möte på julias dagis. annars blir det nog en lugn kväll!

ha en bra dag
Kommentarer
Postat av: linnea

Kommentar publicerad 2011-11-16 09:50:34

knepigt! :/ kan inte vara så att bebisen sparkar med benen på ena sidan och slår med armarna på andra sidan? :/ jag hade så med lovisa nån gång minns jag, men det kanske var innan riktiga ultraljudet, minns inte riktigt :/

Postat av: Mary

Kommentar publicerad 2011-11-16 13:48:30

Hmm, be om att få göra en glukosbelastning Emma. Då får du lämna ett blodsocker prov på fastade mage, dricka en sockerblandning och sedan ta ett test igen efter ett tag, typ 2 timmar.



Det borde väl inte vara nå problem att få göra ett till UL tycker jag, speciellt om ni har tvillingar i släkten... Lycka till och jag hoppas du mår bättre snart!!



Kram

Kommentera inlägget här
Klicka i för att spara dina uppgifter
Publiceras ej