Prenumerera och dela

Ang. skol/dagisfoto

Publicerad 2012-10-18 17:38:26 i

Jag blir lite irreterad på dom som tog dagis/skol foto iår. Hur kul är det egentligen att det står abc gruppen över halva fotot man ska köpa?? jag tycker det är fel, JAG tycker det är rätt så fult att det står det, eller jag stör mig mer på det, det tar ju bort lite av själva fotot, och de är vi föräldrar som ska betala för det så vi själva borde få bestämma om vi vill ha med loggan eller inte, enligt mig. Nog om det, idag var det första dagen för mig på skolan, pirrigt och nervöst, men det gick fint. hade världens huvudvärk när jag åkte hem idag, vilket bror på att jag varit spänd.. iaf så är det väkdigt intressant och det ska bli jätte kul :-)
Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

Kommentar publicerad 2012-10-18 19:30:38

fan va tråkigt! varför har dom så? :/
när min äldsta gick hos dagmamma så fick man se prov bilder och då va loggan från företaget på dom bilderna men sen dom man valde att köpa fick man hem utan logga

Svar: Jag vet inte, visa säger att det inte är så när man får hem korten, men mina syskon har fått det, men det visar sig väl:)
saema.blogg.se

Postat av: Therese.

Kommentar publicerad 2012-10-18 19:51:12

På ao när dom skulle fota hela klassen så var dom otrevliga och dom var inte alls på glatt humör .. :(

Svar: Jag hördet det, så tråkigt! visa skulle ju stå och hoppa framför kameran också:P
saema.blogg.se

Postat av: Malin

Kommentar publicerad 2012-10-18 20:12:55

Men va? Är inte loggan borta då när man får korten hem??

Postat av: Bob

Kommentar publicerad 2012-10-19 08:35:12

Jag är rätt säker på att det inte kommer stå ABC gruppen på dom bilder du betalar för. Deras logga är nog bara på visningsbilderna

Svar: Får hoppas på det då, inte på korten vi har fått iaf:P
saema.blogg.se

Postat av: Jessica

Kommentar publicerad 2012-10-19 08:37:07

Men alltså den där loggan ser man ju bara på nätet.. På dom framkallade korten så är den ingen logga. Det kallas för "vattenstämpel" :P

Svar: Är det, hoppas på det då, för så är det inte på korten mina syskon har fått:P
saema.blogg.se

Postat av: Anonym

Kommentar publicerad 2012-10-19 08:41:29

Om det är bilderna som man kan se på nätet och loggan på dom du syftar på ..så är loggan bara där när man förhandsgranskar bilderna, för att man inte ska kunna kopiera dom.. När du beställer hem dom så är ju inte loggan över hela bilden, troligtvis inte med överhuvudtaget....

Postat av: Jessica

Kommentar publicerad 2012-10-19 09:11:19

Men vadå, har dom loggan på korten som dom beställt hem?
Det låter ju ytterst knepigt.. :/


Svar: Ja som jag har fattat det, kan även ha fel! men både Sofie och Viktor valde att inte beställa hem kort då "nån" hade sagt att dom skulle få hem korten så, men jag vet inte, jag antog det eftersom dom hade hört det, men det kan också vara fel. jag hoppas det inte är så, vore tråkligt så fall.
saema.blogg.se

Postat av: Jessica

Kommentar publicerad 2012-10-19 10:18:11

Jaha, nä det kan jag inte tänka mig. Dom flesta företag gör ju vattenstämpel på sina kort, just för att ingen ska kopiera dom..
Anledningen tror jag har att göra med om dom inte skulle ha vattenstämpeln så skulle ju många gå in och kopiera ner bilderna till datorn och således inte beställa några kort - det som dom tjänar pengar på.

Postat av: Pernilla

Kommentar publicerad 2012-10-20 09:23:53

Loggan finns nog garanterat inte på bilderna när man får hem dom i brevlådan. Abc-gruppen har ju så man kan se bilderna på internet innan man beställer dom, därför är det en logga på så att man inte ska kunna typ använda bilderna utan att betala dom. Och apropå det så var det inte abc-gruppen som fotade på dagis i år, det var Fuji, om det inte är samma sak då, men jag tror inte det. Tjejen som fotade på dagis i år, var iaf helt fantastisk med barnen! =)

Kommentera inlägget här
Klicka i för att spara dina uppgifter
Publiceras ej