Prenumerera och dela

sur tant

Publicerad 2012-11-22 22:33:10 i Allmänt

Ja jag känner mig just nu som är sur kärring, kanske inte direkt sur, men irriterad TRÖTT och less.
 
På två år har man knappt fått sovit hela nätter, och jag vet att det är sånt som hör till småbarnstiden, men sömnen är ju faktiskt viktig, men man klarar det endå på något vis, trots att man knappt sovit ska man sköta disk, tvätt, städa, laga mat, plocka undan mat, dammsuga, ja allt det där man måste göra, det tär på en, iaf mig! jag känner mig helt slut, iaf idag, inte alltid, men jag kanske känner efter lite extra idag, vem vet...
 
Och två små barn är inte alltid det lättaste, man ska ha tid för båda, och det är inte alltid jag känner att jag räcker till.. Just idag känns det så, Nu när Ante jobbar kväll så måste Julia oftast lägga sig själv i sängen, och det tycker jag är hemskt,barn ska kunna somna själv, det vet jag, men man kan läsa en saga innan man släcker och säger godnatt,Julia är ju trots allt bara två år, men när man har en till som tex Joel som inte lägger sig sammtidigt som Julia då måste jag se till han också, och Julia somnar inte fall Joel är i samma rum och stökar på, jag kan ju inte lämna Joel själv direkt,  och då får jag så himla dåligt samvete för hon somnar själv..
 
En annan sak jag får dåligt samvete för är att jag ofta eller jag VET att jag ofta låter sur, ser sur ut, men det är inte heller så konstigt får man knappt sova, två små barn,sköta hem, plugga , och TRÖTT jämt, då är det inte så konstigt det heller.. men det posetiva är att jag vet att allt kommer bli bättre och lättare så småning om, men det är bara vissa kvällar man känner sig så otillräcklig.. men det tror jag många andra en jag också känner..  sen är det ju inte alltid jag känner såhär, men ikväll känns det lite extra..
 
Luddigt inlägg, men jag ville bara skriva av mig lite. Nu ska jag hoppa i sängen och hoppas att TV rummet blir klart imorgon:)
Kommentarer
Postat av: Josefine

Kommentar publicerad 2012-11-23 00:56:12

det är bara att säga till ifall du vill ha hjälp med nånting! ställer gärna upp! :) de vet du!

Postat av: Anonym

Kommentar publicerad 2012-11-24 13:49:40

stackare! o pluggning upp i allt! fadern får väl hjälpa till? man är ju inte ensam om att skaffa barn?? kram

Postat av: Sara

Kommentar publicerad 2012-11-24 17:49:21

Ett tips kan vara att ni köper/lånar hem ljudböcker som Julia kan somna till. Då får hon ju en slags saga på sätt och vis. Det är absolut inte samma grej som att läsa själv men då behöver hon inte somna till tystnad :)

Postat av: johanna

Kommentar publicerad 2012-11-25 17:33:17

Surtant!? du skoja hoppas ja, du e superduktig,helt imponerande!småbarn,hem,pluggning!:) säger då bara de,imponerande!:)grym e du!:)kramen

Kommentera inlägget här
Klicka i för att spara dina uppgifter
Publiceras ej