Prenumerera och dela

Stroke

Publicerad 2012-11-29 20:59:04 i Allmänt

Idag var den en Kvinna från storke avdelningen i östersund som var på skolan och hade en föreläsning, och jag kan säga att det var hur jävla intressant som helst att lyssna på! Jag skulle kunna sitta och lyssna på henne i flera dagar för det var verkligen hur bra som helst, och man lärde sig såååå mycket!.
 
Man fick syn på saker som man inte tänkt på innan. Fick veta hur man ska jobba med en stroke patient, hur man gör för att hjälpa. Hur man ska va mot anhöriga och mycket mycket mer! Ja som sagt, hade önskat att alla hade kunnat få lyssnat på henne, man fick en annan syn på livet skulle man kunna säga, man behöver inte va 70 år för att få en storke, man kan lika gärna vara 20, för ungefär en månad sedan hade dom hade en pasient som var kring 20 årsåldern som låg inne för att den hade fått en storke, och det var allt mer vanligt att unga patienter kom in. så tänk på erat levnadsätt kära ni!
 
Nog om det, jag håller på att sätta upp julgardiner i köket, och jag har fått strukit  om dom två gånger för dom inte blir raka!! tror ni jag blir tokig heller? jag blir fan galen, hatar när gardiner är alldeles skrynkliga , men ja, får ser om jag tar ner dom och stryker en 3e gång! skulle vilja bli klar med resten av huset i morgon också! på Lördag jobbar jag hela dagen.
 
Nu ge joel lite gröt och slänga i tvätt.
 
 
Kommentarer
Kommentera inlägget här
Klicka i för att spara dina uppgifter
Publiceras ej