Prenumerera och dela

3 november

Publicerad 2009-11-03 15:51:41 i Allmänt

inatt när jag skulle sova så ville inte den krabaten man har i magen sova, den låg och sparka och rörde på sig hela tiden,men runt klockan fyra så sommnade jag till slut. imorse när jag vaknade så var den vaken och rörde på sig igen, så mycke som den rört på sig dom här två dagarna har den inte gjort förut, men inge negativt med det, det är sååå mysigt att känna bebisen röra på sig och jag blir glad varje gång.

var meningen att jag skulle bort på sjukstugan idag och kolla om jag skulle ta vaccinet mot svininfluensa, även fast jag känner att jag inte riktigt vill ta sprutan så kanske de endå skulle vara bra om jag tog den,senast igår var det en 10-årig pojke som dog på sjukhuset pga svininfluensan och eftersom jag är gravid så är jag mer i riskzon och jag har smäre immunförsvar och kan lättare smittas av svininfluensan, men man vet heller inte vad det ger för komplikationer till barnet? den kanske heller inte ger kompikationer till barnet, dom säger att det inte gör det, men hur kan dom egentligen veta det?

"är du gravid är risken tio gånger större att du blir allvarligt sjuk av svininfluensan jämfört med någon som är lika gammal som du men inte gravid. men det är mamman som riskerar att bli sjuk, influensan ger inte fosterskador"

vad skulle du gjort?

Kommentarer
Postat av: linnea

Kommentar publicerad 2009-11-03 18:36:45

Jag skulle ha tagit vaccinet om jag vore gravid. Du tillhör ju riskgruppen av dom som kan bli smittade. Och jag tror att när man är gravid har man sämre immunförsvar. Så jag skulle ha tagit det för att inte riskera att bebin växer upp utan mamma.

Kommentera inlägget här
Klicka i för att spara dina uppgifter
Publiceras ej