Prenumerera och dela

Tappat hår

Publicerad 2012-09-03 12:14:06 i Allmänt

Jag insåg just idag eller min mamma insåg just att jag har blivigt jätte tunnhårig, hjälp!! jag vet att jag tappar otroligt mycket hår, har gjort det den sista tiden väldigt mycket, men inte såhär mycket! Jag har verkligen haft världens tjockaste och lockigaste hår, men ingenting finns kvar av det längre!
 
När jag var mindre hade jag så tjockt hår och lockigt så jag strök det med strykjärn, ja ni läste rätt haha, ung och dum kallar jag det. men det var ju säkert 5-6 år sedan,så det bror ju inte på att jag strök det som jag blivigt så tunnhårig, någon som vet vad man kan äta för att få tillbaka mitt älskade hår?
Kommentarer
Postat av: Natalie

Kommentar publicerad 2012-09-03 12:37:56

Finns ju hälsokost tabletter som kan hjälpa för håret. De tar ju ett tag innan de ger effekt men värt att prova.

Postat av: josefine

Kommentar publicerad 2012-09-03 13:45:02

vitaminbrist?

Postat av: Linnéa

Kommentar publicerad 2012-09-05 21:02:01

Jag var med om samma sak! Först trodde jag det var för att jag hade ammat, men de slutade ju aldrig. Började med Priorin från Apoteket, som man ska äta i minst 3 månader (dyrt, men värt det). Det tar tid så klart! Annars tror jag även C-vitamin också ska vara bra! :)

Svar: Jag trodde det också var för att jag hade ammat, men börjar inse att det inte är så för det slutade jag med för 4 månader sedan.. okej tack för tipset ska genast prova det:)
saema.blogg.se

Postat av: johanna

Kommentar publicerad 2012-09-05 21:56:33

stress är nog den största orsaken! med två små barn plus allt annat runt omkring dig så är det inte så konstigt att du tappar hår, väldigt vanligt. Lite sömn,LITE egen tid.! så ett gott råd! ät hårkontroll, finns på hälsokost, o framför allt se till att bry dig om dig själv lite mer!:) o sluta tänk på alla andra!:))kram

Kommentera inlägget här
Klicka i för att spara dina uppgifter
Publiceras ej