Prenumerera och dela

ge mig recept.

Publicerad 2012-03-19 11:57:29 i Allmänt

på söndag fyller jag år, och jag tänkte jag skulle baka en smörgåstårta, har aldrig gjort det tidigare! så har ni något gott recept på det, så skriv gärna det, tycker alla jag hittar verkar så svåra att göra, och jag har inte så stort tålamod att hålla på med massa avancerat:P

annars så är det ny vecka igen, idag är det trist väder ute tycker jag, men ja jag hoppas blåsten försvinner så man kan gå ut och gå lite senare. trist att gå när det blåser massa.

Kommentarer
Postat av: Helena

Kommentar publicerad 2012-03-19 18:46:26

På söndag fyler även Stefan år så jag ska också göra smörgåstårta. Jag brukar göra på polarkaka, det blir jättegott och så blir den ju rund. Brukar göra ett lager med leverpastej som jag mixar med lite cremefraiche el liknande samt lite mra kryddor. Egentligen vill jag ha i bostongurka också, men det gillar inte Stefan. Det andra lagret har jag skinka, mjukost och cremefraiche i. Tycker man om dallassallad kan man ha det som man blandar ut med lite gräddfil, rivna morötter, rivet äpple och kryddor. Finns massor man kan göra. Runt om brukar jag blanda naturell mjukost (hushållsost) och vispad grädde el gräddfil. Garnera med finhackad sallad på sidorna, ostrullar, skinka, ägg, räkor/köttbullar och grönsaker.

Ja, så gör jag i alla fall. Det mesta är ju en smaksak...

Lycka till!

Postat av: emilie b

Kommentar publicerad 2012-03-20 11:39:27

Jag gör världens godaste :) men gillar inte tonfisk annars men har tonfisk majonäs cremefra gräddfil, sen använder jag polarkaka och på första lagret smet och sallad sen lika på andra, sen ägg räkor skinka ost mandariner dill citron kanon god



/emilie

Kommentera inlägget här
Klicka i för att spara dina uppgifter
Publiceras ej