Prenumerera och dela

sjukt trött

Publicerad 2012-04-13 23:25:27 i Allmänt

ja jag är helt slut i kroppen skulle jag kunna säga! hela veckan har jag varit så otroligt trött, ofta så säger jag att jag inte är trött fast jag egentligen är jätte trött? konstig. varit ganska skönt den här veckan då inte jag behövt lämna Julia på dagis, annars känner man sig så stressad, innan åtta måste man hinna väcka Julia, sedan ge henne frukost, klä på henne, tvätta henne, medans alla sysslor med Julia ska man även hinna med Joel, Mata tex, tvätta och klä på. sedan är det dax att he på Julia ytterkläder och fara iväg på dagis. så det har varit extra skönt att säga åt Julia att hämta en film som vi kan ligga i sängen och kolla på:) och inte behöva stressa upp.

fast jag tror jag är en stressad person, alltid på morgonen när vi är hemma blir jag stressad om tex klockan är 1 på dagen och vi inte hunnit ut, och vad gör det egentligen? det tar tid att ha småbarn, speciellt när Joel inte har några mattider, och man vill ju gärna mata innan man går ut. Och jag gör oftast allting själv eftersom Ante jobbar mycket, så de är väl klart att allt tar tid. och det tar mycket på mina krafter, ibland är jag så sjukt trött att jag inte ens Vaknar när Joel skriker på natten. men jag har väl även mig själv att skylla som inte vilar på dagen då tex Julia sover, fast nu sover hon inte när hon är hemma, bara på dagis.

jaja, allt blir väl bättre! klockan är nu ganska mycket för min del och jag borde egentligen sova då jag vet att både Joel vaknar inatt, och Julia vaknar tidigt på morgonen. annars idag har vi mest varit ute, både igår och idag har jag solat ute, solen verkligen bränner och det är sååå skönt. man får verkligen sommar längtan då det är sånt här väder.

puss och kram
Kommentarer
Postat av: ida

Kommentar publicerad 2012-04-14 08:46:28

jadu!nog är småbarnstiden tuff alltid!även om dom är värd allt så är det slitsamt,å du som har 2 små!tycker du gör det fantastiskt bra! bättre mamma kan nog dom inte ha!huvudsaken är ju att man hjälps åt med kidsen,annars skulle man fan inte palla!!! ha de så gott finaste,finaste emma

Kommentera inlägget här
Klicka i för att spara dina uppgifter
Publiceras ej