Prenumerera och dela

plankstek!

Publicerad 2011-07-22 22:16:17 i Allmänt

har någon något gott recept på hur man gör plankstek! ska försöka mig på att göra det=) fick plankor i julklapp men har inte använt dom ennu, kanske är dax att använda dom hehe!

just nu idag har jag inte gjort så himla mycket, julia har fått krupp och är jätte snorig, stackarn får hoppas hon blir bättre! får se vad som händer i helgen, jag har faktiskt ingen aning. ska göra en ny design till bloggen, eller inte jag! får fråga någon snäll stjäl. har några tips, så jag hoppas den blir bra.

ne nu ska jag gå ut på bron och se vad dom håller på med.
Kommentarer
Postat av: Denise

Kommentar publicerad 2011-07-22 22:26:27

Stek fläsk- el. oxfile och lägg lagom många på plankan. Gör i ordning mos och spritsa i en fyrkant runt om! Häll bearnaisesås över köttet så det fylls ända ut till moskanterna. Lägg någon bacon"rand" över såsen, ostekt förstås! Tomathalva i plankhålan och några sparrisar bredvid :) In i ugnen tills baconen ser klar ut och moset fått fin färg!

Kommentera inlägget här
Klicka i för att spara dina uppgifter
Publiceras ej